Aften

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes worden aften genoemd en komen zowel bij jongeren als bij volwassenen voor. 

Wat zijn aften?

Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van te voren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel wat erbij hoort. Soms ziet ook het mondslijmvlies rood.

Praktijk sfeerbeeld

Mogelijke oorzaken aften

De exacte oorzaak van het ontstaan van aften is niet helemaal duidelijk. Het is wel bekend dat aften geen blijvende gezondheidsschade aanrichten. Ook zijn er een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:

  • Per ongeluk op de wang bijten tijdens het kauwen
  • Hard poetsen
  • Een niet goed passend gebit of scherpe tanden die tegen de wang aankomen
  • Slechte mondhygiëne
  • Een besmetting met een virus of bacterie
  • Aandoeningen waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties
  • Reactie op bepaalde medicijnen 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk Lexmond? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-8602.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
zaterdag07:00 - 14:00
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Kortenhoevenseweg 59A
Lexmond 4128 CN
Route

Patiëntervaringen

1339 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Goed

Persoonlijk

Fijn geholpen.

Fijne tandarts, ze leggen het goed uit en nemen de tijd voor je.

Vooraf goed geïnformeerd over de behandeling en goed uitgevoerd

De voorbereiding en plaatsing van de brug goed uitgevoerd. Geen klachten op de behandeling.

Professioneel, prettig en vriendelijk

Vlot en vriendelijk

Vlotte deskundige behandeling

Personeel is vriendelijk, werkt vlot en deskundig. Administratie wordt goed en snel afgewerkt.

Adequaat en snel behandeld

Het is een ok tandarts die haar vak verstaat

Prettig

Fijn en empathisch geholpen.

altijd goed!

zie boven

Geweldig

Veel zorg, veel feedback. Erg empathisch en efficiënt

Gezelligheid kent geen tijd en altijd top service.

Het is altijd een gezellig en informele sfeer. Nuttige uitleg en goede service!

Deskundig

Chipje van tand af. Afspraak binnen 1 dag gemaakt. Super. Moest uiteindelijk wel een half uurtje wachten, maar dat had ik ervoor over.

Prettig en zorgzaam

Kom al jaren bij Imke de mondhygienist en naar volle tevredenheid, wekrt zeer zorgvuldig en is vakbekwaam.

Effectief en snelle afspraak vriendelijk

Prima

Top met dmv toppers

Één der belangrijkste zaken binnen deze praktijk is toch dat iedereen altijd lief en erg vriendelijk is, daarnaast zijn mijn behandelingen hartstikke goed te noemen..

Fijne tandarts

Zeer tevreden over mijn nieuwe tandarts. Ze neemt de tijd en overhaast niks. Daarnaast is het super gezellig wat mij op mijn gemak stelt.

Ik ben tevreden tot nu toe.

Ik ben steeds goed geholpen.

Zeer goed!!!

Voel mij erg serieus genomen bij de tand arts. Nemen de tijd voor mij om vragen te stellen enz enz..

op tijd geholpen

beleefd en keurig behandeld

vakkundig geholpen

mijn afgebroken hoektand boven gebit kon na mijn telefoon om 8 uur gelukkig in de middag vakkundig door tandarts de klerk gemaakt worden!

Perfect verlopen

Alles volgens plan verlopen. Zeer vriendelijke en zorgvuldige behandeling. Helemaal prima.

UItstekend

Na het verlies van een voortand is dit zeer snel en vakkundig opgelost (binnen een week) .

Vriendelijk en kundig ,stellen je gerust

Mijn kies was afgebroken. Er werd direct een afspraak ingepland zodat ik snel werd geholpen. Netjes gedaan en besproken wat er verder aan kan worden gedaan

Fantastisch

Fijne vakbekwame mensen

duidelijke procedure

goed en respectvol behandeld. Duidelijkheid over de procedure.